

- Optymalne formy zatrudnienia pracowników – zasady doboru
- Rodzaje umów o pracę
- Kary porządkowe
- Czas pracy
- Tryb i formy rozwiązywania umów o pracę
1
„Czas to pieniądz”, czyli co każdy menedżer powinien wiedzieć o organizowaniu i rozliczaniu czasu pracy
- Rodzaje systemów czasu pracy – wady i zalety
- Okres rozliczeniowy – kiedy krótki, a kiedy długi?
- Kiedy nadgodziny?
- Lista obecności, a ewidencja czasu pracy
- Odpowiedzialność menedżera w zakresie czasu pracy pracowników
2
Łatwo zatrudnić, trudniej zwolnić – prawne aspekty zatrudniania i zwalniania pracowników
- Co oznacza „oświadczenie woli”
- Przyczyna „utraty zaufania” – bezpieczna czy nie?
- Tryby i formy rozwiązywania poszczególnych rodzajów umów o pracę
- Kiedy odprawa, a kiedy nie
3
Podwyżka czy premia? – jak zbudować kompleksowy system wynagrodzeń
- Płace zasadnicze – taryfikator wynagrodzenia
- Premiowanie i nagradzanie
- Awans płacowy i stanowiskowy
4
Kij czy marchewka? – praktyczne zagadnienia z zakresu kar porządkowych i premiowania pracowników
- Rodzaje kar porządkowych
- Proces udzielania kar porządkowych
- Najczęstsze błędy pracodawców
- Za co premia?
- Podstawowe zagadnienia Regulaminu Premiowania
5
„Błądzić jest rzeczą ludzką” – najczęstsze błędy w pracy HR-owca dotyczące Prawa Pracy
- Za co grożą kary finansowe?
- „Ulubione” zagadnienia kontrolującego
- Jak uniknąć błędów w dokumentacji podlegającej kontroli – przygotowanie
- Czy można odmówić podpisania protokołu?
6
„Spiesz się powoli”, czyli jak prawidłowo planować i rozliczać czas pracy
- Tworzenie harmonogramów czasu pracy
- Doba pracownicza
- Odpoczynki dobowe i tygodniowe
- Wyjścia prywatne, a harmonogram czasu pracy
- Planowany, a wykonany czas pracy
7
Porządek musi być! – czyli jak uszyć na miarę Regulamin Pracy i Regulamin Wynagrodzeń
- Obowiązek tworzenia Regulaminu Pracy i Regulaminu Wynagrodzeń
- Które rozdziały Regulaminu Pracy rozbudować, a które minimalizować
- Transparentność RP i RW
- Najczęstsze błędy pracodawców
8